Perėjimas prie nuotolinio ir hibridinio darbo
Perėjimas prie nuotolinio ir hibridinio darbo kardinaliai pakeitė organizacijų veiklą, ypač pandemijos metu, kai verslai tiesiog neturėjo kito pasirinkimo. Pandemijai pasibaigus vieni verslai grįžo prie įprastų darbo sąlygų ofisuose, kiti visgi pamatė, jog darbas nuotoliu ar hibridinis darbas gali būti taip pat sėkmingas. Vis dėlto siūlant darbą nuotoliu, verslai susiduria su iššūkiais, tokiais kaip komandinio darbo išlaikymas, efektyvi komunikacija ir produktyvumo užtikrinimas, kai darbuotojai dirba iš skirtingų vietų. Nors technologijos svarbios šiam darbo būdui, svarbu suprasti ir žmogiškąjį faktorių – individualius darbuotojų poreikius ir savybes. Būtent čia į pagalbą ateina asmenybės testai, kurie suteikia naudingos informacijos apie tai, kaip skirtingi darbuotojai prisitaiko ir produktyviai dirba skirtingose aplinkose.
Kokie asmenybės bruožai labiau tinkami nuotoliam darbui?
Kiekvienas darbuotojas turi unikalių asmenybės bruožų, kurie daro įtaką jų darbo nuotoliniu būdu patirčiai. Pavyzdžiui, intravertai gali jaustis patogiai dirbdami iš namų, nes gali susikaupti ir išvengti socialinio spaudimo, būdingo biuro aplinkai. Tuo tarpu ekstravertai gali jausti bendravimo trūkumą, kas gali sukelti izoliacijos ir nepasitenkinimo jausmą.
Darbuotojai ne visada išdrįsta pasakyti, jog pageidauja dirbti nuotoliu ar hibridiniu būdu, tačiau atlikus asmenybės testą ir nustačius tam tikrus asmenybės buožus galima priimti abiems pusėms geriausią sprendimą.
Svarbus ir toks asmenybės bruožas kaip sąžiningumas. Labai sąžiningi darbuotojai paprastai pasižymi stipria savidisciplina ir laiko planavimo įgūdžiais, kurie yra būtini nuotoliniam darbui, ir kur reikia mažiau priežiūros. Priešingai, darbuotojams, kuriems šis bruožas yra mažiau išreikštas, gali reikėti pagalbos ir reguliarių susitikimų, norint neatsilikti nuo darbų.
Taip pat reikšmingi yra komunikacijos būdai. Darbuotojai, kurie yra drąsūs ir iškalbingi, gali lengviau išsakyti savo nuomonę virtualiuose susitikimuose, o tie, kurie yra tylūs ir santūrūs, gali pasijusti nepastebėti. Suprasdami šiuos skirtumus, vadovai gali organizuoti labiau įtraukiančius komandinius susitikimus, užtikrindami, kad kiekvieno darbuotojo balsas būtų išgirstas. Arba surinkti grįžtamąjį ryšį po susitikimo, pavyzdžiui el. paštu, t.y. trumpa apklausa, ką kiekvienas darbuotojas mano vienu ar kitu klausimu.
Kaip naudoti asmenybės testus kuriant efektyvias nuotolines komandas?
Norint sukurti sėkmingą nuotolinę arba hibridinę komandą, reikia ne tik tinkamų įgūdžių derinio, bet ir supratimo apie kiekvieno komandos nario asmenybę. Asmenybės testai padeda personalo specialistams darbuotojų atrankos procese arba formuojant komandas, atrinkti tuos žmonės, kurių visuma leidžia užtikrinti subalansuotą ir darnų komandos darbą.
Pavyzdžiui, suburiant komandas iš darbuotojų, turinčių vienas kitą papildančius bruožus – tokius kaip dėmesys detalėms ir strateginis mąstymas – galima pasiekti efektyvesnį bendradarbiavimą ir problemų sprendimą. Taip pat asmenybės testai padeda nustatyti potencialius lyderius, kurie gali įkvėpti ir motyvuoti savo kolegas, net ir dirbdami per atstumą.
Asmenybės testai gali padėti paskirstyti vaidmenis komandoje. Pavyzdžiui, kūrybiški ir savarankiškai dirbantys darbuotojai gali puikiai pasirodyti tose pozicijose, kurioms reikia individualumo, o tie, kurie turi stiprius bendravimo įgūdžius, gali būti tinkamesni pozicijoms, susijusioms su klientų valdymu ir bendravimu su komanda.
Vadovavimo stiliai ir komunikacijos metodai
Valdyti nuotolinę ar hibridinę komandą reikia lankstumo ir gebėjimo prisitaikyti prie individualių asmenybės bruožų. Vadovai, kurie gerai pažįsta savo komandos narių poreikius ir polinkius, gali pritaikyti savo vadovavimo stilių, pasiūlydami tinkamą palaikymą ir motyvaciją.
Pavyzdžiui, darbuotojai, kurie pasižymi aukštu atvirumo ir kūrybiškumo lygiu, gali puikiai dirbti kai vadovas skatina eksperimentuoti ir inovatyviai spręsti problemas. Tuo tarpu tie, kurie labiau vertina stabilumą ir rutiną, bus produktyvesni, kai jiems suteikiamos aiškios gairės ir planai.
Komunikacija taip pat yra sritis, kurioje asmenybės pažinimas gali būti labai naudingas. Kai kurie darbuotojai gali pirmenybę teikti reguliariems vaizdo skambučiams ir detaliems aptarimams, o kiti – asinchroninei komunikacijai, pavyzdžiui, el. laiškais ar pranešimų platformomis. Supratimas apie skirtingus komukacijos būdus, prisitaikant prie darbuotojų, leidžia vadovams pritaikyti atitinkamas komunikacijos strategijas.
Gali kilti klausimas, ar kiekvienam komandos nariui reikia taikyti skirtingą komunikavimo būdą. Geresnių rezultatų pasieksite, jei pavyzdžiui parašysite elektroninį laišką su reikiama informacija ir papildomai paskambinsite tiems nariams, kurie geba geriau suprasti informaciją pokalbio metu.
Darbuotojų gerovės ir įsitraukimo stiprinimas
Darbuotojų gerovė yra viena iš populiariausių temų HR pasaulyje paskutiniu metu. Kompanijos suprato, jog taip kaip darbuotojas jaučiasi darbo vietoje, daro įtaką darbuotojo atliekamam darbui. Atsiradus nuotolinio ar hibridinio darbo galimybei, darbuotojai viena vertus gali pasijausti izoliuoti nuo kolegų, gali nesugebėti atskirti ribos tarp darbo bei asmeninio gyvenimo ir galiausiai tai gali lemti perdegimą bei nepasitenkinimą darbu. Kita vertus, darbuotojams, kuriems namų aplinka yra tinkama darbui, gali pasigesti įsitraukimo į sprendimų priėmimą, organizacijoje vykstančių renginių, žinojimo kas vyksta organizacijoje plačiąja prasme.
Darbuotojų įsitraukimas yra labai reikšmingas, siekiant didinti darbuotojų pasitenkinimą darbu bei jų lojalumą.
Darbuotojų streso mažinimui ar perdegimo klausimų sprendimui gali pasitarnauti virtualios emocinio intelekto stiprinimo programos, psichologinė pagalba ar lankstus darbo grafikas.
Darbuotojų įtraukimas į sprendimų priėmimą yra vadovų kompetencijos klausimas, t.y. būtent komandos vadovas turi užtikrinti, jog kiekvienas būtų išgirstas ir kad į kiekvieno darbuotojo nuomonę būtų atsižvelgta. Tai darbo organizavimo klausimai, video konferencijos ar kitos priemonės.
Asmenybės testų ateitis hibridinėse darbo vietose
Pirminė ir svarbiausia užduotis suprasti, kokios sąlygos ir aplinka darbuotojui yra tinkamiausios, kad jis galėtų efektyviai atlikti paskirtas užduotis. Asmenybės testai, formuojant nuotolines ar hibridines darbo vietas, yra didelė pagalba personalo specialistams bei vadovams. Tinkamai atrinkti žmonės ir suformuotos komandos, pagal asmenybės bruožus pritaikyti komunikacijos būdai bei darbuotojų įtraukimo strategijos gali duoti labai gerų rezultatų tiek patiems darbuotojams, tiek ir organizacijoms.
Taigi asmenybės testai neabejotinai turi būti ir bus naudojami moderniose organizacijose, kurios vertina darbuotojus, siekia sukurti palankias darbo sąlygas, siekia pritraukti talentus ir išlaikyti esamus darbuotojus.